APCOA skaber solid fremgang i omsætning og indtjening i første halvår af 2012

Vejle/Stuttgart, den 10. september 2012 – APCOA Group, som er Europas førende parkeringsselskab, har fortsat succes ved implementeringen af virksomhedens strategi. Takket være en solid kontraktportefølje har koncernen i første halvår af 2012 formået at øge omsætningen med 3,4 % til i alt 340,1 millioner euro, renset for engangseffekter i forbindelse med den i slutningen af 2010 indledte løbende porteføljeoptimering. I Norge, Danmark og Sverige opererer virksomheden under navnet Europark.

Et andet kendetegn for den imponerende forretningsudvikling hos APCOA i første halvår var desuden den succes, man oplevede med udvidelsen af porteføljen af administrationskontrakter til parkeringsfaciliteter i hele Europa. Den massive fremgang i omsætningen i den eksisterende portefølje blev endvidere båret frem af det lukrative marked ved de europæiske lufthavne samt en solid vækst i segmentet City Parking. Med etableringen af utallige nye afdelinger har virksomheden kunnet udbygge sin førende position på markedet. I første halvår blev der etableret i alt 509 nye afdelinger, 232 i første og 277 i andet kvartal af 2012.

Samtidig kunne APCOA Group øge indtjeningen (EBITDA) til 26,8 millioner euro, hvilket er en fremgang på 13,7 % i forhold til sidste år (EUR 23,6 mio.). EBIT steg til 16,8 procent. Derudover bidrog genforhandlingen af nogle store kontrakter samt en effektiv omkostningsstyring i afgørende grad til en forbedring af resultatet i første halvår af 2012.

Ralf Bender, adm. direktør hos APCOA Group: „Også i 1. halvår har vi været ekstremt fokuseret på implementeringen af vores virksomhedsstrategi for at kunne udbygge vores position som Europas førende parkeringsselskab. De mange nye afdelinger viser, at det er lykkedes os at overbevise vores forretningspartnere og kunder om vores internationale knowhow, vores innovative løsninger inden for administration af parkeringsfaciliteter samt om vores evne til at omsætte ord til handling.“

Denne tekst kan downloades fra: http://www.panama-pr.de/download/APCOA-ResultsQ2-DK.zip

APCOA-koncernen opererer internationalt og er førende inden for administration af parkeringsfaciliteter. APCOA-koncernen administrerer mere end 1,3 millioner parkeringspladser i 13 europæiske lande. Med APCOAs internationale erfaringsgrundlag er kunder og grundejere garanteret fremtidssikrede og innovative parkeringsløsninger ved de 6.700 afdelinger. 30 europæiske lufthavne har overladt administrationen af deres parkeringsanlæg til APCOA. Omsætningen i 2011 beløb sig til 731 millioner euro, og APCOA-koncernen har cirka 4.900 ansatte. Koncernens hovedkontor og den tyske afdeling har til huse ved lufthavnen i Stuttgart.

Kontakt:
APCOA Parking Holdings GmbH