EuroPark fortsetter suksesshistorien i Norge

Oslo/Stuttgart, 14. september 2012- I kjølvannet av den nylige omrokkeringen i ledelsen hos EuroPark AS, som resulterte i tidligere styreformann Arne Moldens avgang, er det duket for ytterligere vekst i EuroPark.

Den nye administrerende direktøren, Henk deBruin, offentliggjorde i går i EuroParks nye hovedkvarter i Nydalen, Oslo, at EuroPark vil fortsette suksesshistorien innen parkeringsadministrasjon som har blitt bygget opp i løpet av de siste tiårene, og bidra med innovativ teknologi og høyt servicenivå.

Utnevnelsen av deBruin som direktør for EuroPark, reflekterer hvor stor vekt moderselskapet APCOA-gruppen tillegger det norske markedet. Den nederlandskfødte direktøren har over tjue års erfaring innen internasjonal parkeringsvirksomhet. Han er det beste valget for å sikre at EuroPark Norge fortsetter å være fremgangsrike under den pågående omrokkeringsfasen. DeBruin forventer å kunne avslutte denne fasen ved å overlate tøylene til en norsk administrerende direktør innen de neste 12 månedene.
DeBruin har gjort det klart at han anser EuroParks virksomhet i Norge for å være på rett spor. „Tomteeierne har stor tillit til oss, og vi har god fremgang på alle våre virksomhetsområder“. EuroPark AS administrerer for øyeblikket 1214 områder fordelt på 64 kommuner i Norge.

„Tomteeiere, forretningspartnere og kunder kan være trygge på at min ledergruppe (Leif Nymoen, driftsdirektør, Kjell Eggesbø, økonomidirektør og Christian Greter, salgsdirektør) og jeg vil beholde én faktor uendret midt i alle våre innovative aktiviteter: at EuroPark vil tilby dem alle fordelene som ligger i å bli betjent av Europas ledende parkeringsvirksomhet“, sier Henk deBruin.
Ralf Bender, adm.dir., APCOA-gruppen: „Henk deBruin er rett person til å implementere erfaringene APCOA-gruppen har opparbeidet seg som spesialist på parkeringsvirksomhet i 13 land. Vi ser frem til en tid med innovasjon og nye tjenesteprodukter i Norge. DeBruin vil lede virksomheten til et nytt innovasjonsnivå. Den nye administrerende direktøren og EuroPark har vårt europeiske konserns fulle støtte“.

Om APCOA
APCOA-gruppen er en internasjonalt ledende leverandør av parkeringstjenester. APCOA-gruppen drifter over 1,3 millioner parkeringsplasser i 13 europeiske land. APCOAs bakgrunn med internasjonal erfaring garanterer kunder og grunneiere fremtidsrettede og nyskapende parkeringstjenester på 6700 parkeringsanlegg. 30 europeiske lufthavner har betrodd APCOA oppgaven å drifte parkeringsanleggene deres. Med en omsetning på 731 millioner i 2011 har APCOA-gruppen ca. 4900 ansatte. Konsernets hovedkvarter og den tyske avdelingen holder til ved lufthavnen i Stuttgart.

Kontakt:
EuroPark AS